joi, februarie 6, 2025

Noul cod CAEN 4791 pentru comerț online – Modificări din 2025

Începând cu 1 ianuarie 2025, intră în vigoare noul cod CAEN 4791 (Revizia 3) care aduce modificări importante, inclusiv o schimbare a denumirii. Astfel, ceea ce anterior era cunoscut drept „Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet” devine „Intermedieri în comerțul cu amănuntul nespecializat”.

Definirea domeniului de aplicare

Această clasă include comerțul cu amănuntul prin case de comenzi sau prin Internet, unde cumpărătorul alege produsele pe baza:

  • Reclamelor
  • Cataloagelor
  • Informațiilor furnizate pe un website
  • Machetelor
  • Altor mijloace de publicitate

Acest lucru se referă la cumpărătorul care face comanda prin poștă, telefon sau Internet (de obicei prin mijloace speciale furnizate de un website). Produsele achiziționate pot fi:

  • Descărcate direct de pe Internet (în cazul produselor digitale)
  • Livrate clientului (în cazul bunurilor materiale)

Ce activități include noul cod CAEN 4791

Codul acoperă următoarele activități principale:

  • comerțul cu amanuntul al oricărui tip de produs prin comandă poștală
  • comerțul cu amanuntul al oricărui tip de produs prin Internet, pe bază de comandă

Aceasta clasa include de asemenea:

  • vânzarea directă prin intermediul televiziunii, radio-ului sau telefonului
  • licitații cu amanuntul pe Internet
  • activități ale licitatorilor independenți
  • servicii de intermediere pentru comerţul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet
  • activități ale caselor de licitație pentru vânzarea cu amănuntul nespecializată
  • servicii de intermediere pentru comerțul cu amănuntul nespecializat
  • servicii de intermediere pentru comerțul cu amănuntul nespecializat

Ce exclude codul CAEN 4791

Sunt excluse în mod specific:

  • Vânzarea online de autovehicule și piese auto (acestea se încadrează în grupa 451 și 453)
  • Vânzarea online de motociclete și piese pentru motociclete (grupa 454)

Aspecte importante

Noul cod CAEN 4791 reprezintă o consolidare a mai multor coduri anterioare, incluzând elemente din vechile coduri 8299, 4791, 4779, 4719 și 4711 (Revizia 2), aducând astfel o mai bună structurare a activităților de comerț online.

Companiile care desfășoară activități de comerț online trebuie să se asigure că activitatea lor este corect încadrată conform noilor reglementări începând cu 2025.

Cătălin JILAVU
Cătălin JILAVUhttps://digitalcraft.ro
Sunt pasionat de crearea unor experiențe online captivante prin strategii de marketing eficiente și design web intuitiv. Cu o combinație de creativitate și gândire analitică, sunt specializat în ajutarea afacerilor să prospere în peisajul digital. Cu 22 ani de experiență în domeniul digital, mi-am perfecționat abilitățile în marketing și design web pentru a ajuta companiile să-și stabilească și să-și consolideze prezența în online. Călătoria mea început cu o fascinație pentru tehnologie și web design, ceea ce m-a condus să înființez în anul 2017 agenția de marketing online – Digital Craft Agency unde pot îmbina aceste interese în mod natural.

Cele mai recente articole de la Cătălin JILAVU

Cele mai recente articole de la Bogdan PĂUNICĂ

Dezvoltarea aplicațiilor ...

Beneficiile aduse de inte...

Cele mai recente articole de la Olivian BREDA

Gomag SUMMIT & eComm...

Școala de Iarnă GPeC Onli...

Date INS: Aproape 89% din...

Toate articolele grupate după Categorie

Toate articolele grupate după Etichetă